- 1399/03/31 - 09:17
- زمان مطالعه : 2 دقیقه
- /ZHcf
در بحران کرونا همانند تمام سال های فعالیت بیمارستان،کلیه امکانات دانشگاه و بیمارستان در اختیار بیماران و مردم قرار گرفت.
دکتر اسماعیل فخاریان متخصص جراحی مغز و اعصاب در جلسه مسئولین دانشگاه و مرکز آموزشی و درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان با اصحاب رسانه در تاریخ ۲۶ خردادماه ۹۹ گفت :.......
دکتر اسماعیل فخاریان متخصص جراحی مغز و اعصاب در جلسه مسئولین دانشگاه و مرکز آموزشی و درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان با اصحاب رسانه در تاریخ ۲۶ خردادماه ۹۹ گفت :
🔹بیمارستان شهید بهشتی تا سال ۱۳۸۵ جزء دانشگاه نبود و در آن دوره کمتر از ۲۰۰ تخت فعال داشت.
🔹بیمارستان هم اکنون دارای ۷۰۰ تخت فعال است.
🔹سالانه حدود ۶۰ هزار بیمار در ابن بیمارستان بستری می شوند.
🔹مسئولین و کادر درمانی در تمام حوادث و بحران ها با آمادگی کامل در خدمت به مردم حاضر بوده اند.
🔹وقتی بحث کرونا در قم مطرح شد، این احساس خطر در دانشگاه بوجود آمد که به علت مجاورت با قم ، با یک موج پیش بینی نشده سنگینی مواجه خواهیم بود.
🔹در اویل اسفندماه ۹۸ ،جلسات متعددی با حضور مسئولین دانشگاه و بیمارستان برای برنامه ریزی و مواجه با این بحران همه روزه در بیمارستان تشکیل شد.
🔹 اواخراسفندماه ۹۸ ، و اوایل فروردین 99 ، حدود ۶۰۰ بیمار کرونایی در تمام بخش های بیمارستان بستری شدند.
🔹در کنار بیماران بستری ، روزانه حدود ۱۰۰ بیمار سرپایی خدماتی از قبیل سی تی اسکن، آزمایشگاه ، دارو و ... را دریافت می کردند.
🔹در بحران کرونا همانند تمام سال های فعالیت بیمارستان،کلیه امکانات دانشگاه و بیمارستان در اختیار بیماران و مردم قرار گرفت.
🔹همه کادر درمانی بیمارستان با تمام توان و با جان و دل برای نجات جان بیماران تلاش کردند و از هیچ کوششی دریغ نکردند.
🔹در بحران کرونا ، بیمارستان بهشتی مامن و مرجع بیماران مبتلا به کرونا بود و هیچ یک از بیماران از بیمارستان آلودگی کرونا رو دریافت نکردند. به علت مواجه گسترده کارکنان با بیماران تعدادی از همکاران اعم از پزشکان و پرستاران و نیروهای پشتیبانی دچار شده و حتی بستری شدند و یکی از نقاط روشن و مشخص عملکرد درمانی بیمارستان این است که هیچ مورد بیماری وخیم و منجر به عوارض غیر قابل درمان در بین این کارکنان رخ نداد که این موضوع خود می تواند شاخصی از کیفیت بالای درمان در این مرکز باشد.
🔹رسالت بیمارستان ، ارائه خدمات بدون شائبه و بدون منّت به مردم بوده و در بحران کرونا این رسالت را صادقانه و بگونه ای شفاف به عرصه دید همگان گذاشتیم. و همچنان استوار پای رسالت خود که همان حفظ سلامت مردم است ایستاده ایم.
🔹کادر درمانی بیمارستان نشان دادند که بخوبی میتوانند در مقابل بحران های بزرگی مثل کرونا پیروز باشند.
🔹با این عملکرد؛ مردم می توانند به دور از هرگونه دغدغه برای درمان بیماری های خود به ما اعتماد کرده و برای درمان به این بیمارستان مراجعه کنند.
🔹بحث آموزشی بودن بیمارستان بهشتی از نقاط قوت این مرکز است که مراکزی به آموزش های نسل بعد متعهد می شوند که از سطح کیفی و کمی خدمات درمانی برخوردار باشند و این موضوع بطور منظم توسط هیئت های تخصصی از طریق وزارتخانه متبوع مورد بررسی و بازدید قرار می گیرد.
🔹حضور اینترن ها و دستیاران تضمین حضور در هر لحظه در طول 24 ساعت و در طول هفته و سال بوده و نقطه قوت از نظر تامین نیاز های درمانی اورژانسی برای بیماران است.