امروز : 11 تیر 1403
مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1399/05/15 - 17:38
  • 40
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /Z1df

نجات جان خانم باردار مبتلا به کرونا با تزریق پلاسما

سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان از نجات جان خانم باردار مبتلا به کرونا ، با تزریق دو نوبت پلاسما خبر داد.


سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان از نجات جان خانم باردار مبتلا به کرونا ، با تزریق دو نوبت پلاسما خبر داد.



به گزارش روابط عمومی بیمارستان ، دکتر محمدرضا شریف سرپرست بیمارستان درباره این خبر افزود : خانم باردار 33 ساله که در تاریخ 21 تیرماه 99 ، به علت تنگی نفس وتب به این مرکز مراجعه کرده بود ، بلافاصله کادر پزشکی و پرستاری ، اقدامات درمانی ویژه مادران پرخطر را برای نجات جان مادر و نوزاد وی آغاز نمودند.



دکتر شریف خاطر نشان کرد : با توجه به شرایط خاص این بیمار و اینکه ایشان جزء مادران پرخطر محسوب می شد ، و با توجه به انجام آزمایشات تشخیصی و مثبت اعلام شدن تست کرونای بیمار ، وی را برای دریافت مراقبت های ویژه ، به بخشICU منتقل نمودند که پس از 2 روز مراقبت های درمانی لازم ، بعلت تنگی نفس شدید و شرایط نامساعد تنفسی ، به دستگاه تنفس مصنوعی وصل شد .



ایشان با بیان اینکه یکی از راه های کنونی درمان بیماران بد حال کرونایی تزریق پلاسما می باشد افزود : در ادامه روند درمان این بیمار ، با نظر پزشکان معالج و با دریافت پلاسما از دو نفر از اهداکنندگان ، در دو نوبت به وی پلاسما تزریق شد که بعد از حدود یک هفته و با تلاش کادر پزشکی و پرسنل شاغل در این بخش ، از دستگاه تنفس مصنوعی جدا و برای طی مراحل بعدی درمان ، به بخش انتقال یافت تا سایر مراحل درمان را سپری نماید.



وی با تاکید بر اهمیت سلامت مادران باردار و پرخطر تصریح کرد: مادران باردار به علت سطح ایمنی پایین و محدودیت در انجام مداخلات تشخیصی و درمانی از نظر مادر و جنین، جزء گروه‌های پرخطر محسوب می‌شوند و نیازمند رعایت جدی پروتکل‌ها و پرهیز از حضور در تجمعات غیرضروری هستند و در شرایط کنونی بهترین مکان برای مراقبت بیماران با شرایط پایدار، قرنطینه خانگی است.



دکتر شریف با بیان اینکه تعداد مادران باردار مشکوک و مبتلا به کرونا رو به فزونی بوده و با شیوع دوباره کرونا در کشور، نگرانی پیرامون مادران باردار مضاعف شده است، خاطرنشان کرد: بهتر است مادران باردار نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده و خانواده آنها هم از حضور در مراسم‌های غیرضروری پرهیز و خودداری نمایند.



دکتر شریف در پایان از کلیه پزشکان ، پرستاران و سایر پرسنلی که در جهت ارائه خدمات به این بیمار و بهبودی حال وی تلاش نمودند تشکر و قدردانی کرد.




  • گروه خبری : اخبار بیمارستان
  • کد خبر : 32206
کلمات کلیدی

تصاویر

مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم