امروز : 11 تیر 1403
مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1399/02/17 - 10:23
  • 45
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Zecf

در مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان

اولین تزریق موفقیت آمیز پلاسما درمانی در کاشان ، برای بیمار 43 ساله مبتلا به کرونا ، در مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی انجام شد.



اولین تزریق موفقیت آمیز پلاسما درمانی در کاشان ، برای بیمار 43 ساله مبتلا به کرونا ، در مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی انجام شد.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان ، دکتر محمدرضا شریف سرپرست این مرکز درباره این خبر افزود : بیمار خانمی 43ساله که به علت تنگی نفس شدید ، تب و لرز و دارای سابقه بیماری MS در تاریخ 3 فروردین ماه 99 ، با شک به کرونا در این مرکز بستری شده بود و تحت دستگاه تنفس مصنوعی قرار داشت ، بعد از40 روز بستری با تزریق موفقیت آمیز پلاسما ، بهبود یافته و با حال عمومی خوب ترخیص شد.

دکتر شریف گفت : تیم درمانی این مرکز موفق شدند با تزریق پلاسمای یک بیمار بهبود یافته از کرونا ، به این بیمار 43 ساله، جان وی را نجات دهند.

ایشان ضمن تشکر از کادر پزشکی و پرستاری این مرکز ، خاطر نشان کرد : در 24 ساعت اول بعد از شروع پلاسما درمانی علائم بالینی امیدوارکننده‌ای در بیمار مشاهده شد و بعد از گذشت چند روز، حال عمومی وی خوب و از بخش مراقبت‌های ویژه ترخیص شد.

وی حال عمومی این بیمار را مساعد اعلام کرده و افزود: این روش درمانی ، هم اکنون بر روی تعدادی از بیماران در بیمارستان شهید دکتر بهشتی کاشان در حال انجام است که نتایج آن به وزارت بهداشت در حال ارسال می باشد.

سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان گفت : بیمارستان بر اساس برنامه شخص ، با بهبود یافتگان بیماری که دارای شرایط سنی مناسب و نداشتن بیماری‌ زمینه‌ای تماس خواهند گرفت تا جهت نمونه گیری و اهدای پلاسما مراجعه نمایند.



  • گروه خبری : اخبار بیمارستان
  • کد خبر : 32162
کلمات کلیدی

تصاویر

مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم