امروز : 11 تیر 1403
مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1399/07/29 - 13:54
  • 41
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZDdf

بیش از چهار میلیون لیتر در دقیقه اکسیژن بصورت روزانه به بخش های درمانی وارد میشود

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان : با توجه به بحران کرونا و افزایش بی سابقه مصرف اکسیژن در بخشهای بستری بیمارستان ، پنجمین دستگاه اکسیژن‌ساز برای این مرکز خریداری و به این مرکز تحویل شد.


رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان : با توجه به بحران کرونا و افزایش بی سابقه مصرف اکسیژن در بخشهای بستری بیمارستان ، پنجمین دستگاه اکسیژن‌ساز برای این مرکز خریداری و به این مرکز تحویل شد.



به گزارش روابط عمومی بیمارستان ، دکتر ابوالفضل شجاعی رئیس بیمارستان از ورود پنجمین دستگاه اکسیژن‌ساز به این مرکزخبر داد و گفت: این دستگاه با ظرفیت ۶۰۰لیتر در دقیقه و ارزش ریالی نزدیک به یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان خریداری شده تا در این مرکز که به عنوان یکی از مراکز اصلی بستری بیماران کووید۱۹ دانشگاه و منطقه هست مورد بهره‌برداری قرار گیرد.



وی اظهار داشت: از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون چهاردستگاه اکسیژن‌ساز مرکزی بیمارستانی نقش تامین 1800 لیتردر دقیقه اکسیژن مورد نیاز بیماران را بر عهده داشتند که با افزایش بیماران بستری مبتلا به کوید 19 و کمبود اکسیژن مورد نیاز بیماران ، روزانه تعداد 300 کپسول به مقدار 600 لیتر در دقیقه اکسیژن به مداراکسیژن بخش ها وارد شد که با اضافه شدن پنجمین دستگاه اکسیژن ساز ، مقدار 600 لیتر دیگر به حجم اکسیژن بیمارستان اضافه شد تا جمعا بیش از چهار میلیون لیتر در دقیقه اکسیژن بصورت روزانه به بخش ها وارد شود تا کمبود اکسیژن بیماران مرتفع گردد.



دکتر شجاعی از خرید یک عدد تانک ذخیره اکسیژن با ظرفیت 20 تن خبر داد و افزود: از زمان شروع بحران کرونا،  و با وجود چهار دستگاه اکسیزن ساز ، کمبود نسبی اکسیژن مورد نیاز بخش های بستری ، با تهیه کپسول اکسیژن  ازشرکت های خصوصی اکسیژن ساز جبران شد تا خللی در درمان بیماران ایجاد نشود ولی با افزایش بیماران مبتلا و مصرف بیش از حد اکسیژن ، با هماهنگی های بعمل آمده و تلاش مسئولین بیمارستان و دانشگاه مقرر شد تا پنجمین دستگاه اکسیژن ساز نیز خریداری و در مدار تامین اکسیژن قرار بگیرد تا مشکل کمبود اکسیژن  بخش ها مرتفع گردد.



ایشان گفت : همچنین تامین مقدار قابل توجهی سیلندر اکسیژن پرتابل در دستور کار این مرکز قرار گرفته که با هماهنگی های بعمل آمده با واحد تجهیزات پزشکی ، اقلام مورد نیاز با هزینه های بالغ بر 600 میلیون ریال خریداری و در اختیار بخش های بستری بیماران قرار گرفت .



وی ضمن تقدیر و قدردانی از تلاش های ریاست محترم دانشگاه ، معاونت درمان دانشگاه  و مسئولین بیمارستان که در تهیه و پشتیبانی تجهیزات اکسیژن ساز از هیچ کوششی دریغ نکرده و تمام تلاش خود را نموده اند تا کمبودهای این واحد رفع گردد ، گفت: این حجم از فعالیت در حوزه تامین دستگاه‌های اکسیژن ساز، سیلندر و سایر متعلقات آن در سطح مراکز درمانی بی نظیر و قابل ستایش است.










  • گروه خبری : اخبار بیمارستان
  • کد خبر : 32242
کلمات کلیدی

تصاویر

مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم