امروز : 11 تیر 1403
مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1399/07/07 - 07:47
  • 48
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /Zodf

برای انجام سی تی اسکن تشخیصی ریه

با افزایش آمار مبتلایان کرونا و نیاز به انجام سی تی اسکن تشخیصی ریه با بیش از 250 نفر به بخش تصویر برداری مرکز‌ آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان ، مراجعه به این بخش با جهشی بی سابقه مواجه شده است.



با افزایش آمار مبتلایان کرونا و نیاز به انجام سی تی اسکن تشخیصی ریه با بیش از 250 نفر به بخش تصویر برداری مرکز‌ آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان ، مراجعه به این بخش با جهشی بی سابقه مواجه شده است.





 به  گزارش روابط عمومی بیمارستان ،  دکتر سیّد محمّد حسین مکّی مدیر این مرکز با  بیان این مطلب گفت: اگرچه  پیش از این نیز بخش تصویر برداری در سه شیفت  صبح ، عصر و شب  بصورت کامل فعال بود ، اما درحال  حاضر، روزانه بیش از 250 سی تی اسکن و در شیفت شب  فقط حدود 60 نفر پذیرش می شود که انجام این تعداد سی تی اسکن بی سابقه است.



  وی با اشاره به آمار موجود گفت:  از ابتدای اسفند 98، تا پایان شهریورماه 99، بیش از 11 هزار نفر برای اسکن ریه در مرکز تصویربرداری بیمارستان پذیرش شده اند که  از 10 برابر شدن، تقاضا برای اسکن های ریه  نسبت به  قبل از شروع  ایام کرونا  خبر می دهد.



دکتر مکی توضیح داد: از اوایل اسفندماه 98  که در  این مرکز پذیرش و  درمان  بیماران کرونایی منطقه آغاز شد،  استفاده از روش تشخیصی سی تی اسکن  ریه  برای   افراد مشکوک  به کرونا  آغاز شد.



وی  درباره روند مراجعه بیماران  کرونایی برای سی تی اسکن  گفت: از نیمه دوم فروردین ماه تعداد مراجعین کاهش یافت ولی از اواسط خرداد، تعداد مراجعین  افزایش یافته است که با روند صعودی فعلی احتمال می رود این تعداد همچنان افزایش داشته باشد.



مدیر بیمارستان تصریح کرد:  با عنایت به اینکه امکان شناسایی بیماران  ناقل و مبتلا  وجود ندارد،  قبل و بعد از اینکه هر بیماری وارد دستگاه سی تی  اسکن  می شود ،  ضد عفونی  سطوح و تجهیزات  کامل صورت  می گیرد تا  از انتقال بیماری  از فردی به فرد دیگر در فضای بخش سی تی اسکن جلوگیری شود.



 دکتر مکی افزود:  برخی از پرسنل  بخش تصویر برداری  در این ایام مبتلا به ویروس کرونا شدند  که خوشبختانه  همه آنها درمان  شده  و پس از بهبودی کامل  به محیط کار  بازگشتند .



ایشان گفت : با توجه به  فشردگی کار و ارزش بالای تشخیصی  اسکن ریه برای بیماران کرونایی، زمان پاسخ دهی به کمترین  حد ممکن رسیده است و حتی  در موارد مشکوک  به کرونا،  بعضا جواب دهی فوری نیز انجام می شود و همکاران سختکوش بخش تصویر برداری اعم از پزشکان اعضاء هیئت علمی و کارشناسان رادیولوژی برای  این امر تلاش می کنند.



 مدیر بیمارستان گفت:  با توجه به شرایط فعلی، برای  تامین  یک دستگاه  سی تی اسکن دیگر نیز اقدام شده است  که امیدواریم زودتر این دستگاه به بیمارستان تحویل گردیده تا دو دستگاه فعال باشد  تا تجمع و انتظار بیماران کمتر گردد.





ایشان در پایان ضمن تقدیر و تشکر از کلیه همکاران سختکوش بخش رادیولوژی در مجاهدت مبارزه با این ویروس و همراهی با بیماران از تمامی مردم عزیز درخواست نمود که با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و دوری از تجمعات با قطع زنجیره انتقال بیماری پرسنل بیمارستان را در مبارزه با  کرونا عملا یاری نمایند .









  • گروه خبری : اخبار بیمارستان
  • کد خبر : 32228
کلمات کلیدی

تصاویر

مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم