امروز : 11 تیر 1403
مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1397/10/16 - 12:56
  • 31
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /Z87f

انجام 30مورد عمل اورژانسی آنژیوپلاستی پرایمری در بیمارستان

دکتر حسن رجبی مقدم مدیر گروه قلب دانشگاه و دبیر کمیته کد 247 ( مدیریت سکته حاد قبی ) از انجام 30مورد عمل اورژانسی آنژیوپلاستی پرایمری (کد 247) ،از ابتدای مهرماه سال جاری تاکنون ، در مجتمع بیمارستانی شهید دکتر بهشتی کاشان خبر داد.


دکتر حسن رجبی مقدم مدیر گروه قلب دانشگاه و دبیر کمیته کد 247( مدیریت سکته حاد قبی )  ازانجام 30مورد عمل اورژانسی آنژیوپلاستی پرایمری (کد 247)،از ابتدای مهرماه سال جاری تاکنون ، در مجتمع بیمارستانی شهید دکتر بهشتی کاشان خبر داد.



به گزارش روابط عمومی بیمارستان ، دکتر حسن رجبی مقدم درباره عمل آنژیوپلاستی پرایمری تصریح کرد :



در چند دهه گذشته بیماری‌های قلبی شایع‌ترین علت مرگ و میر در دنیا و نیز کشور ما بوده است. این بیماری‌ها طیف وسیعی دارند که سکته حاد قلبی خطرناک‌ترین و اورژانسی‌ترین آنها است که به دنبال لخته شدن و انسداد حاد در یکی از رگ‌های قلب رخ می‌دهد.



دبیر کمیته کد 247 گفت : مدیریت درمان سکته حاد قلبی (247) از مهرماه سال 1394 توسط وزارت متبوع در 31 بیمارستان منتخب آغاز گردید که مجتمع بیمارستانی شهید دکتر بهشتی کاشان جزء بیمارستان هایی است که با وجود امکانات و تجهیزات بروز، این آمادگی را دارد تا بیمارانی که با علائم سکته حاد قلبی به این مرکز مراجعه می کنند را تحت پوشش قرار داده و روند درمان آنها را پیگیری نمایند.



مدیر گروه قلب دانشگاه درباره این طرح افزود : تمام بیمارانی که با درد حاد قلبی به بیمارستان مراجعه می کنند، بدون انتظار و اتلاف وقت توسط پزشک، مورد بررسی قرار گرفته و پس از تأیید سکته حاد قلبی توسط پزشکان متخصص مقیم اورژانس و هماهنگی با بخش آنژیوگرافی و فلوشیپ اینترونشن کاردیولوژی، جهت انجام آنژیوپلاستی اولیه به بخش کت لب انتقال داده می شوند.



وی خاطر نشان کرد :آنژیوپلاستی اورژانسی یا عمل ، توسط متخصصین اینترونشن کاردیولوژیست و تیمی از تکنسین ها و پرستاران ویژه قلب و عروق در بخش آنژیوگرافی انجام می گیرد که نقش پزشکان و پرستاران اورژانس و پرسنل ویژه کت لب به عنوان بخشی از اعضای تیم 247 در اجرای این برنامه را مهم و کلیدی ارزیابی کردند.



دکتر رجبی مقدم درباره انجام عمل آنژیوپلاستی پرایمری افزود : این امر باعث می شود درمان سکته حاد قلبی در سریعترین زمان ممکن و با حداقل صدمه به عضله قلب رخ می دهد و مرگ و میر احتمالی و نارسایی قلبی ناشی از سکته به کمترین میزان ممکن برسو



ایشان در پایان از ریاست و مدیران دانشگاه و بیمارستان قدردانی کرده و خواستار حمایت پایدار و بیشتر در جهت تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز در خصوص این مهم شدند.


  • گروه خبری : اخبار بیمارستان
  • کد خبر : 31871
کلمات کلیدی

تصاویر

مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم