امروز : 11 تیر 1403
مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1401/09/17 - 08:03
  • 57
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Z3Zg

افزایش تعداد موارد بستری کودکان مبتلا به آنفلوآنزا در این مرکز

سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان از افزایش تعداد موارد بستری کودکان مبتلا به آنفلوآنزا و عوارض این بیماری در این مرکز خبر داد



سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان از افزایش تعداد موارد بستری کودکان مبتلا به آنفلوآنزا و عوارض این بیماری در این مرکز خبر داد.



به گزارش روابط عمومی بیمارستان ، دکتر سید امیر مسعود فرزادفر سرپرست بیمارستان به افزایش تعداد بستری کودکان مبتلا به آنفلوآنزا و عوارض آن نسبت به ماه‌های گذشته اشاره نموده و افزودند : ظرفیت بستری کودکان در بخش اطفال این بیمارستان تکمیل شده است که با توجه به افزایش مراجعه و شدت بیماری در گروه های سنی کودکان ، تعدادی از تخت های بستری بزرگسالان به بستری این بیماران اختصاص یافته است.



ایشان در ادامه گفت: موارد ابتلا به آنفولانزا به طور قابل توجهی بالا رفته و این نشان می‌دهد که با سرعت بسیار زیادی در حال رفتن به سمت درگیری در سنین کودکان زیر 12 سال هستیم. اینکه میزان درگیری به چه میزان خواهد بود به بسیاری از عوامل از جمله به رفتار مردم و اینکه چه قدر حضور افراد در دورهمی‌ها و تجمعات ادامه پیدا کند، وابسته خواهد بود.



وی، با بیان اینکه بیشتر علائم و نشانه‌های شایع این نوع بیماران شامل تب بالای (۳۸ درجه سانتیگراد)، لرز، درد عضلانی، تعریق، سردرد، سرفه خشک و مداوم، خستگی، ضعف ، دل درد، استفراغ و گلودرد است، افزود: در صورت داشتن علائم آنفولانزا و بروز عوارض جانبی، سریع به پزشک مراجعه کنید و مصرف داروهای ضد ویروسی با تجویز پزشک معالج ، ممکن است طول بیماری را کاهش داده و از بروز مشکلات جدی‌تر جلوگیری کند.









  • گروه خبری : اخبار بیمارستان
  • کد خبر : 32493
کلمات کلیدی

تصاویر

مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم