- 1402/01/09 - 13:56
- زمان مطالعه : 2 دقیقه
- /ZSZg
مراجعه بیش از 88 هزار بیمار به بخش های مختلف تصویربرداری بیمارستان
سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان : در سال گذشته بیش از 88 هزار بیمار به بخش های مختلف تصویربرداری این مرکز مراجعه کرده و خدمات تشخیصی دریافت نموده اند.
سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان : در سال گذشته بیش از 88 هزار بیمار به بخش های مختلف تصویربرداری این مرکز مراجعه کرده و خدمات تشخیصی دریافت نموده اند.
به گزارش روابط عمومی بیمارستان ، دکتر مرضیه طالبیان سرپرست بیمارستان در توضیح این خبر افزود : در سال گذشته بیش از 88 هزار نفر در این مرکز جهت دریافت خدمات تصویربرداری بصورت بستری و سرپایی به این واحد مراجعه کرده بودند که تعداد 23359 نفر در بخش سی تی اسکن ، 30789 نفر در بخش رادیوگرافی ، 22088 نفر در بخش سونوگرافی، 335 نفر در بخش ماموگرافی ، 10698 نفر در بخش MRI، 41 نفر در بخشERCP و 257 نفر در بخش سنگ شکن خدمات تشخیصی با کیفیت دریافت نموده اند.
دکتر طالبیان با اشاره به اینکه تمامی دستگاه های واحد تصویربرداری این مرکز بصورت دیجیتال هستند گفت : بخش تصویربرداری این مرکز در حال حاضر دارای دو دستگاه رادیوگرافی دیجیتال، دو دستگاه سیتیاسکن، چهار دستگاه سونوگرافی ، یک دستگاه سنگ شکن ، یک دستگاه ماموگرافی ، یک دستگاه MRIو یک دستگاه ERCPمی باشد.
وی افزود : بهمنظور افزایش سطح رضایتمندی و کاهش سفرهای درمانی به مرکز استان ، یک دستگاهسی تی آنژیوگرافیتوسط خیرین سلامت تهیه گردیده که در سال گذشته مراحل بازسازی ساختمان این دستگاه به پایان رسید و با هماهنگی هایی که انجام شده است مقدمات نصب و بهرهبرداری از این دستگاه در حال انجام می باشد .
دکتر طالبیان به ارائه جواب کلیه خدمات واحد تصویربرداری از طریق سیستم دیجیتال پکس به مراجعین اشاره نموده و تصریح کرد : این سیستم این امکان را فراهم میکند که تصاویر رادیولوژی بیماران از طریق سیستم پکس ذخیره شود و اقدامات تشخیصی و درمانی از هر مکانی قابل دسترسی پزشک باشد و پزشک با وارد کردن مشخصات بیمار در سیستم پکس به تصاویر رادیولوژی مورد نظر که از دقت، وضوح و کیفیتی به مراتب بیشتر از کلیشه برخوردار هستند، می تواند دسترسی پیدا کند.
ایشان در پایان خاطرنشان کرد : امیدواریم در سال جاری با همت مسئولین دانشگاه و این مرکز و جلب مشارکت خیرین حوزه سلامت ، نسبت به تأمین و بروزرسانی سایر دستگاههای موردنیاز این بخش ، گامهای مؤثرتری در راستای ارتقاء سطح کمّی و کیفی خدمات و افزایش رضایتمندی مراجعین برداشته شود.