امروز : 11 تیر 1403
مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1399/02/29 - 07:49
  • 40
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Zmcf

عمل جراحی بسته شکستگی لگن در این مرکز

مدیر مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان گفت: برای نخستین بار در کاشان ، عمل جراحی بسته شکستگی لگن در این مرکز با موفقیت انجام شد.



مدیر مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان گفت: برای نخستین بار در کاشان ، عمل جراحی بسته شکستگی لگن در این مرکز با موفقیت انجام شد.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان دکتر سید محمدحسین مکی مدیر این مرکز درباره این خبر افزود: این عمل برای اولین بار در کاشان و به روش جراحی بسته ، بر روی بیمار 38 ساله که براثر سانحه تصادف به اورژانس این مرکز مراجعه کرده بود صورت گرفت.

وی گفت : این عمل جراحی ، توسط دکتر داود دهقانی متخصص جراحی ارتوپدی این مرکز انجام شد که پس از ویزیت و انجام اقدامات تصویربرداری و آزمایش های لازم بر روی بیمار مشخص شد که این بیمار دچار شکستگی از ناحیه لگن شده که پس از انجام اقدامات درمانی لازم به اتاق عمل بیمارستان انتقال و تحت عمل جراحی قرار گرفت.

آقای دکتر دهقانی درباره نحوه انجام این عمل گفت : درابتدای این عمل، دررفتگی مفصل ساکرو ایلیاک( پشت لگن) از طریق پوست  جااندازی و فیکس شد که سپس راموس های فوقانی راست و چپ از طریق پوست فیکس و سمفیز پوپیس با پلاک ثابت شد که در مجموع برش های فیکس شده از طریق پوست حدود 2 سانتی متر بود.

جراح محترم با بیان اینکه این عمل حدود 4 ساعت و با همکاری جناب آقای دکتر روابند متخصص ارتوپدی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ، به طول انجامید، بیان کرد:  در انجام این عمل جراحی ،دکتر موسوی متخصص محترم بیهوشی و پرسنل اتاق عمل این مرکز نهایت همکاری را داشتند.

ایشان در پایان گفت: بیمار بعد از عمل جراحی و با حال عمومی مساعد به بخش منتقل شده تا پس از بهبودی کامل ترخیص گردد.





  • گروه خبری : اخبار بیمارستان
  • کد خبر : 32169
کلمات کلیدی

تصاویر

مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم