- 1401/10/21 - 13:53
- زمان مطالعه : 4 دقیقه
- /ZkZg
شکوه خدمت رسانی
بیمارستان شهید دکتر بهشتی در ۹ماهه سال جاری به حدود دویست هزار نفر از بیماران و مراجعین منطقه کاشان بزرگ خدمات تشخیصی - درمانی تخصصی و فوق تخصصی ارائه نموده است
بیمارستان شهید دکتر بهشتی در ۹ماهه سال جاری به حدود دویست هزار نفر از بیماران و مراجعین منطقه کاشان بزرگ خدمات تشخیصی - درمانی تخصصی و فوق تخصصی ارائه نموده است.
سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی در گفت و گو با واحد روابط عمومی بیمارستان بیان نمود که بیمارستان شهید دکتر بهشتی مفتخر است به عنوان بزرگترین بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی شمال استان و مرجع انحصاری بالاترین سطح رسیدگی به بیماریهای ارجاعی منطقه ، اعلام نماید که با تلاش مجموعه همکاران سختکوش و فعال در حوزه بیمارستان و به رغم وجود مشکلات عدیده اعتباری ، از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه ، با افزایش ۳۰درصدینسبت به مدت مشابه سال قبل به یکصد و نود و هفت هزار نفر (197000 نفر) از بیماران منطقه کاشان انواع خدمات بستری ، جراحی ( تخصصی ، فوق تخصصی و جراحی قلب) ، آنژیوگرافی ، آنژیوپلاستی (عادی و اورژانسی ) زایمان ، اورژانس ، درمانگاه ، خدمات بخش های ویژه ، خدمات پاراکلینیک های فوق تخصصی : قلب ، گوارش ، کبد ، ریه ، خون ، کلیه ، مفاصل ، استخوان ، پزشکی هسته ای، تراکم استخوان ، نازایی ، سونوگرافی ، ام آر آی ، سی تی اسکن ، سنگ شکن ، مغز و اعصاب ، طب فیزیکی و توانبخشی ، طب تسکینی و ... ارائه نموده است.
دکتر فرزادفر گفت : در بخش بستری ، چهل و چهار هزار نفر (44000 نفر) با متوسط اقامت 3 روز ، در بیمارستان خدمات هتلینگ و خدمات بیست و چهار ساعته پزشکی و پرستاری دریافت نموده اند و یازده هزار نفر (11000 نفر) تحت عمل های جراحی بزرگ تخصصی و فوق تخصصی قرار گرفته اند.
ایشان تصریح کرد : بیمارستان شهید بهشتی با داشتن بهترین و با کیفیت ترین بخش های مراقبت های ویژه تخصصی و فوق تخصصی ICU(مخصوص بیماران تمام سنین از نوزادی تا سنین بالا) با استفاده از خدمات بیست و چهار ساعته پزشکان متخصص و فوق تخصص مقیم در جنب بخش ویژه و دیگر پزشکان و نیز پرستاران با آموزش های ویژه ،در این مدت به پنج هزار و دویست (5200) بیمار با « حال عمومی ناپایدار و سخت » با متوسط اقامت هر بیمار، شش روز بستری ، خدماتICU ارائه نموده است.
سرپرست مرکز آموزشی - درمانی شهید دکتر بهشتی افزود: برغم پذیرش بی قید و شرط تمام « بیماران تصادفی جاده ای و شهری » ، «نزاع های فردی و جمعی» ، «حوادث» ، « بیماران با حال عمومی ناپایدارو سخت » ، «بیماران عارضه دار و مزمن» ، «بیماران ارجاعی عارضه دار از مراکز درمانی دولتی و خصوصی منطقه ، به جهت رسیدگی های فوق تخصصی» و... ولیکن، از مجموع یکصد و نود و هفت هزار نفر (197000 نفر) پذیرش بیمارستان، ۹۱۸نفر معادل 4/0درصد(چهار دهم درصد) در این مرکز در این مدت فوت نموده اند که حدود ۱۰درصد از این تعداد فوت شدگان نیز، مصدومین تصادفی جادهای و با چندین عارضه مغزی ، خونریزی و ... بوده اندکه بر اساس شاخصهای عملکردی بیمارستانها طبق نظر وزارت بهداشت و درمان ، نسبت فوت شدگان به بستری شدگان کمتر از 2 ، این مرکز در رنج « بیمارستانهای مطلوب» قرار می گیرد.
سرپرست بیمارستان شهید دکتر بهشتی افزود : واحد رسیدگی و پاسخگویی به شکایات (در ساعت اداری) و دفتر پرستاری ، وب سایت مرکز و سامانه پیامکی بیمارستان به شماره 3000142302 به صورت شبانه روزی آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات و رسیدگی به شکایات بیماران و مراجعین ، از تمامی واحدها و ارائه دهندگان خدمات می باشند.
دکتر فرزادفر خاطر نشان کرد ، در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون، تنها یکصد و شش نفر از مراجعین ، معادل پنج صدم درصد (05/0 درصد) از کل مراجعین مجموعه ، به تمام حوزههای مذکور، شکایت از خدمات ارائه نموده اند که پس از بررسی های دقیق و کارشناسی انجام شده ، هشتاد مورد ، وارد تشخیص داده شده و تذکرات لازم به همکار قصور کننده و اقدام مقتضی با مراجع قانونی ارائه گردیده و اقدامات اصلاحی و ارتقاء فرآیند خدمت نیز صورت پذیرفته است.
دکتر فرزادفر در خصوص مشکلات تاسیساتی و آسانسورهای بیمارستان شهید بهشتی بیان داشت که تاسیسات این مرکز به جهت فعالیت بیست و چهار ساعته در طی سی و چند سال استفاده، دچار فرسودگی گردیده که البته بیمارستان و دانشگاه ،تاکنون با هزینه کرد در خصوص نگهداشت اقدام نموده ولیکن جهت رسیدن به « وضعیت ایده آل »، اعتبارات مقتضی مورد نیاز می باشد، که موضوع در بازدید استاندار محترم استان اصفهان و مسئولین همراه از تاسیسات بیمارستان شهید بهشتی در آبان ماه مطرح گردید و انشااله با تامین اعتبارات مورد نیاز « استانی و وزارتی » تعمیرات و اصلاحات اساسی در حوزه تاسیسات بیمارستان در جهت ارتقاء به وضعیت ایده آل بعمل خواهد آمد.
سرپرست بیمارستان در پایان، ضمن آرزوی بهبودی برای تمامی بیماران و سلامت برای مردم عزیز منطقه کاشان بزرگ ، از تلاش و سخت کوشی کلیه مدیران ، مسئولین ، پزشکان ، تمامی کادر کارشناسی عمومی و تخصصی ( درمانی و تشخیصی ) و همه همکاران حوزه پشتیبانی در این « شکوه خدمت رسانی» به مردم و ولی نعمتان ، قدردانی نمودند.