امروز : 10 تیر 1403
مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1402/07/29 - 10:48
  • 71
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZTSB

راه اندازی پیشرفته‌ترین و بروزترین دستگاه پمپ قلب و ریه شمال استان اصفهان

سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان ، از راه اندازی پیشرفته‌ترین و بروزترین دستگاه پمپ قلب و ریه شمال استان اصفهان در این مرکز خبر داد.

سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان ، از راه اندازی پیشرفته‌ترین و بروزترین دستگاه پمپ قلب و ریه شمال استان اصفهان در این مرکز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان ، دکتر مرضیه طالبیان سرپرست بیمارستان اظهار کرد: این دستگاه پمپ قلب و ریه به عنوان یکی از دستگاه‌های کلیدی اتاق عمل قلب باز ، در راستای به‌روزرسانی و ارتقای تجهیزات اتاق عمل قلب این بیمارستان با فناوری‌های روز دنیا و افزایش امنیت و آرامش خاطر بیماران با توجه به تعداد بالای اعمال جراحی قلب باز بیمارستان خریداری و راه اندازی شده است.

وی درباره کاربرد دستگاه گفت: برای انجام برخی از اعمال جراحی قلب باز نیاز است که قلب و ریه بیمار در حین انجام عمل از کار بیفتد. در چنین عمل‌هایی از دستگاه پمپ قلب باز برای انجام وظایف قلب و ریه استفاده شده که به آن دستگاه «قلب و ریه مصنوعی» نیز گفته می‌شود.

دکتر طالبیان با اشاره به اینکه برای خرید این دستگاه حدود 33 میلیارد ریال هزینه شده است ، گفت: از زمان افتتاح اتاق عمل قلب این مرکز ، بخش قلب باز از جمله بخش‌های فعال این بیمارستان بوده که همواره با بهره‌گیری از به‌روزترین تجهیزات و امکانات موجود جراحی قلب دنیا و همچنین توانمندترین کادر درمانی از جمله فوق تخصص جراحی قلب ، فوق تخصص بیهوشی قلب ، پرفیوژنیست‌ها و کارشناسان پرستاری و بیهوشی ،به بیماران خدمت کرده و می‌کنند.

دکتر محمدصادق پورعباسی فوق تخصص جراحی قلب در توضیح این خبر گفت : خوشبختانه دستگاه دوم که یکی از بروزترین دستگاه پمپ قلب وریه می باشد با همت مسئولین محترم دانشگاه و بیمارستان تهیه و آماده بهره برداری قرار گرفت که در آینده ای نزدیک امکان اعمال جراحی قلب اطفال در مرکز قلب این مرکز محقق خواهد شد.

  • گروه خبری : اخبار بیمارستان
  • کد خبر : 108864
کلمات کلیدی
علیرضا مهردوست
خبرنگار

علیرضا مهردوست

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید