امروز : 11 تیر 1403
مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1399/03/11 - 15:17
  • 42
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Zwcf

دستگاه آرتروسکوپی راه اندازی شد.

سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان از راه اندازی دستگاه آرتروسکوپی با هزینه ای بالغ بر دو میلیارد و هشتصد میلیون ریال ، با مساعدت مدیریت شعب بانک رفاه کارگران استان اصفهان در این مرکز خبر داد.


سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان از راه اندازی دستگاه آرتروسکوپی با هزینه ای بالغ بر پنج میلیارد ریال ، با مساعدت مدیریت شعب بانک رفاه کارگران استان اصفهان در این مرکز خبر داد.



به گزارش روابط عمومی بیمارستان ، دکتر محمدرضا شریف سرپرست بیمارستان درباره این خبر افزود : در راستای ارایه خدمات درمانی با کیفیت و با تکنولوژی روز و به همت مسئولین بیمارستان و دانشگاه و با مساعدت مدیریت شعب بانک رفاه کارگران استان اصفهان ، دستگاه آرتروسکوپی خریداری و نصب گردید و از خردادماه سال جاری ، در اختیار اتاق عمل و گروه ارتوپدی این مرکز قرار گرفت.



دکتر شریف افزود: برای تهیه این دستگاه ، اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال هزینه شده است.



دکتر خسروی مدیرگروه جراحی تخصصی و متخصص ارتوپدی این مرکز گفت : این فناوری یک شیوه جدید تشخیص و درمان است که ازسال 1970گسترش پیدا کرد و در ایران نیز سه دهه است که انجام می‌شود و ایران پابه پای دنیا در این عرصه پیشرفت‌های بسیاری کرده است.



دکتر خسروی با بیان اینکه تهیه و راه اندازی این دستگاه برای آموزش دستیاران این گروه ضروری بود گفت : از آرتروسکوپی می‌توان برای تشخیص و درمان پاتولوژی‌های داخل مفصلی مانند بیماری‌های سینوویوم، پارگی رباط صلیبی قدامی و خلفی، پارگی مینیسک، آسیب‌های سطح مفصلی و…استفاده کرد و در حال حاضر بیشترین کاربرد آرتروسکوپی در مفصل شانه و زانو است.



ایشان ضمن تشکر از مسئولین محترم دانشگاه و بیمارستان و مدیریت شعب بانک رفاه کارگران استان اصفهان بابت تهیه این دستگاه ، به مزایای آن اشاره نموده و خاطر نشان کرد : درمان با آرتروسکوپ در بعضی بیماری‌ها می‌تواند موجب ساده شدن عمل جراحی، درد کمتر بیمار بعد از جراحی وکاهش دوران نقاهت و بستری وی می ‌شود.









 


  • گروه خبری : اخبار بیمارستان
  • کد خبر : 32179
کلمات کلیدی

تصاویر

مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم