امروز : 11 تیر 1403
مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1399/10/25 - 08:51
  • 34
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Zcef

در 10 ماهه گذشته در این مرکز

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان از ارائه خدمات فیزیوتراپی برای بیش از هزار بیمار مبتلا به کرونا در 10 ماهه گذشته در این مرکز خبر داد.



رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان از ارائه خدمات فیزیوتراپی برای بیش از هزار بیمار مبتلا به کرونا در 10 ماهه گذشته در این مرکز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان ، دکتر ابوالفضل شجاعی رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان اظهار داشت: یکی از عوارض اصلی کرونا مشکلات تنفسی می باشد که فیزیوتراپیست های این مرکز با آموزش نحوه صحیح فیزیوتراپی تنفسی در بازتوانی ریوی این بیماران نقش موثری داشته و از بروز عوارض بیشتر در بیماران مبتلا پیشگیری می کنند.

دکتر شجاعی با اعلام این مطلب که از ابتدای اسفندماه 98 تا پایان آبان ماه 99 به بیش از 2000بیمار در قالب بیش از 8 هزار جلسه درمانی فیزیوتراپی برای این بیماران انجام شده است  گفت: با توجه به شرایط ویژه ای که بیماران مبتلا به کوید 19 و بیمارانی که با کاهش سطح هوشیاری در بخش های درمانی بستری هستند  دارند ، خدمات تخصصی فیزیوتراپی ، جزء روش های درمانی است که توسط پزشکان محترم در پرونده بیماران ثبت وتوسط کارشناسان واحد فیزیوتراپی این مرکزارائه می شود.

وی به انجام بیش از 3 هزار جلسه خدمات فیزیوتراپی برای بیماران کرونایی اشاره نموده وادامه داد: بیمارانی که در بخش های بیمارستانی کرونا بستری هستند در صورتی که دچار مشکلات تنفسی شوند مورد مشاوره فیزیوتراپی قرار می گیرند  وافرادی که تحت درمان تنفسی قرار گرفته و یا آموزش تنفس دیافراگمی می بینند می توانند از ظرفیت های تنفسی مناطق بیشتری از ریه استفاده کرده و دوره نقاهت کوتاه تری داشته باشند.

ایشان ضمن تشکر و قدردانی از مسئول و پرسنل واحد فیزیوتراپی بیمارستان ، با بیان اینکه در برخی افراد مبتلا به کووید ۱۹تحلیل عضلانی و ضعف مفرط ایجاد می شود گفت: کادر واحد فیزیوتراپی در زمان ترخیص بیمار ، دستورالعمل ها و نکات لازم را برای افزایش قدرت عضلات، آموزش و تمرین درمانی مناسب و انجام فعالیت های روزانه و حرفه ای را برای سرعت بخشیدن به روند بهبود بیمار ، به بیماران و همراهان وی آموزش می دهند تا روند درمان بیمار سریعتر انجام شود.





  • گروه خبری : اخبار بیمارستان
  • کد خبر : 32274
کلمات کلیدی

تصاویر

مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم