امروز : 11 تیر 1403
مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1399/06/25 - 13:14
  • 105
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Zddf

در اتاق عمل جراحی مغز و اعصاب این مرکز

سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان از نصب و راه اندازی دستگاه جدید و پیشرفته نورونویگیشن در اتاق عمل جراحی مغز و اعصاب در این مرکز خبر داد


سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان از نصب و راه اندازی دستگاه جدید و پیشرفته نورونویگیشن در اتاق عمل جراحی مغز و اعصاب در این مرکز خبر داد.



به گزارش روابط عمومی بیمارستان ، دکتر محمدرضا شریف سرپرست بیمارستان در توضیح این خبر افزود : با حمایت مسئولین دانشگاه و پیگیری گروه جراحی مغز و اعصاب ، دستگاه پیشرفته نورونویگیشن در اتاق عمل این مرکز نصب و راه اندازی و امکان اعمال جراحی با دقت و کیفیت بهتر و افزایش خدمات به بیماران و مردم منطقه فراهم شد.



دکتر شریف در خصوص کاربرد دستگاه نصب شده تصریح کرد: دستگاه نورونویگیشن که در حال حاضر در مراکز درمانی جراحی مغز و اعصاب دنیا مورد استفاده قرار می گیرد در برداشت تومورهای مغزی و تومورهای هیپوفیز کاربرد داشته و امکان انجام اعمال جراحی پیچیده در حوزه‌های مغز و اعصاب، گوش و حلق و بینی و ستون فقرات را با کم‌ترین خطا برای جراح فراهم می‌کند وکمک قابل توجهی در دقت و صحت برداشت تومورها دارد.



ایشانطراحی و ساخت این دستگاه را توسط متخصصان این مرز وبوم بیان کرده وخاطر نشان کرد: دانشگاه برای تهیه و تحویل این دستگاه مبلغ 20 میلیارد ریال هزینه کرده که می توان گفت با قابلیت سیستم راهبری هوشمندی که این دستگاه دارد ، آناتومی عضو مورد جراحی را با تصاویر سی تی اسکن وMRI تطبیق داده و دقیق ترین مسیر را برای رسیدن به عضو آسیب دیده مشخص کند.

دکتر اسماعیل فخاریان مدیر گروه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین دانشگاه و این مرکز بابت پیگیری و تهیه دستگاه افزود : دستیابی به استانداردهای به روز در حوزه جراحی های مغز و اعصاب را مستلزم مجهز شدن به دستگاه های پیشرفته دانست و اظهار امیدواری کرد با همت مسئولین و در جهت رفاه حال بیماران و مردم عزیز ، روند ارتقاء تجهیزات جراحی های مغز و اعصاب و ستون فقرات همچنان ادامه یابد.



دکتر فخاریان ، افزایش دقت و سهولت عمل های جراحی و ارتقاء و بهبود فرآیندهای درمانی و تکنیک های جراحی را از جمله مزایای این سامانه هوشمند بیان نمودند.








  • گروه خبری : اخبار بیمارستان
  • کد خبر : 32218
کلمات کلیدی

تصاویر

مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم