امروز : 11 تیر 1403
مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1398/09/23 - 09:18
  • 70
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /Zdbf

جهت هماهنگی برای اهدا عضو بیماران مرگ مغزی

جلسه واحد شناسایی اعضای پیوندی ، جهت هماهنگی برای اهدا عضو بیماران مرگ مغزی ، با حضور معاون درمان دانشگاه ، پزشکان جراحی مغزواعصاب و جمعی از مسئولین ، در بخش ICUمرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان برگزار شد.


روز پنج شنبه 21 آذر ماه98 ، جلسه واحد شناسایی اعضای پیوندی ، جهت هماهنگی برای اهدا عضو بیماران مرگ مغزی ، با حضور معاون درمان دانشگاه ، پزشکان جراحی مغزواعصاب و جمعی از مسئولین ، در بخش ICUمرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان برگزار شد.



به گزارش روابط عمومی بیمارستان ، دکتر حاجی جعفری معاون درمان دانشگاه از فعال سازی کد 324 (سطح هوشیاری سه در ۲۴ ساعت(از ابتدای شهریورماه سال جاری خبر داد وافزود : دستورالعملی مبنی بر شناسایی و معرفی بیماران مرگ مغزی و انجام مراقبت ها و اقدامات لازم در جهت تقویت سیستم شناسایی افراد مرگ مغزی از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شد ، که طبق این دستورالعمل، بیمارانی که ضریب هوشیاری آنها سه است و بدون تنفس هستند و در بخش مراقبت های ویژه بستری و حضور دارند ، به مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی و نسوج بیمارستان ها اطلاع داده می شود تا اقدامات لازم جهت انجام اهدا عضو بیمار انجام پذیرد.



دکتر حاجی جعفری گفت : اگر فرهنگ‌سازی اهدا عضو درست و منطقی انجام شود و انتخاب مقام مسئولی که بتواند با توجه به شرایط بیمار ، جهت اخذ رضایت برای اهدا عضو با خانواده اهدا کننده صحبت نماید ، خانواده‌ها با اشتیاق و رضایت کامل در این امر خیر مشارکت می‌کنند .



معاون درمان دانشگاه ایجاد فضایی مناسب برای اخذ رضایت از همراهان بیمار اهدا کننده عضو در این مرکز را لازم دانسته و گفت : یکی از وظایف اصلی واحد اهدا عضو دانشگاه ، ابلاغ فرآیند شناسایی اهدا عضو ، فرهنگ‌سازی و تامین امکانات لازم برای انتقال به موقع فرد اهدا کننده به مراکز پیوند عضو و همچنین تامین نیروی متخصص آموزش‌دیده و ترویج توزیع کارت اهدای عضو بیان کردند .



ایشان تعداد بیماران اهدا کننده عضو از زمان شروع بکار این واحد را 39 نفر بیان کرده و خاطر نشان کرد :  این واحد از سال 1387 در دانشگاه شروع بکار کرده که با تلاش‌ها و سختی‌های بسیار راه اندازی شده و ما باید در گسترش این مجموعه،  منسجم‌تر کردن ساختار آن و بحث مهم فرهنگ‌سازی اهدای عضو از فرد مرگ مغزی به عنوان الگوی اصلی، کمک و همیاری کنیم چرا که اثرات و فعالیت‌های این بخش بسیار قابل ملموس است.



وی در پایان سخنان خود ضمن تشکر از مسئولین و اعضای تیم اهدا عضو در دانشگاه و بیمارستان شهید دکتر بهشتی ، مهم‌ترین رسالت این واحد را ترویج فرهنگ‌سازی اهدای عضو در منطقه و حمایت و تشکر از خانواده‌های دهندگان عضو اشاره نمودند.


  • گروه خبری : اخبار بیمارستان
  • کد خبر : 32104
کلمات کلیدی

تصاویر

مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم