امروز : 11 تیر 1403
مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1401/01/23 - 10:53
  • 171
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZHgf

بخش LTM بیمارستان ، اولین و تنها بخش فوق تخصصی ارزیابی و تشخیص صرع در شمال استان اصفهان

دکتر شجاعی رئیس بیمارستان ؛ بخش LTM مرکز آموزشی و درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان به عنوان اولین و تنها بخش فوق تخصصی ارزیابی و تشخیص صرع در شمال استان اصفهان است.


💠دکتر شجاعی رئیس بیمارستان ؛ بخش LTM مرکز آموزشی و درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان به عنوان اولین و تنها بخش فوق تخصصی ارزیابی و تشخیص صرع در شمال استان اصفهان است.

💠به گزارش روابط عمومی بیمارستان ، دکتر ابوالفضل شجاعی رئیس بیمارستان ، هدف از راه اندازی واحد سیستم ویدئو مانیتورینگ نوار مغزی(LTM) یا نوار مغز طولانی را تشخیص قطعی صرع مقاوم به درمان، افتراق بیماران صرع و صرع کاذب، تعیین محل کانون صرع برای جراحی و بررسی تغییرات دارویی بیماران مبتلا به صرع عنوان کردکه با راه اندازی این واحد ، کیفیت خدمات درمانی و تشخیصی ارتقا خواهد یافت.

💠دکتر شجاعی با اشاره به اینکه بیماری صرع (اپی لپسی ) یکی از بیماریهای شایع در حیطه بیماریهای مغز و اعصاب می باشد افزود : در روش سیستم ویدئو مانیتورینگ نوار مغزی(LTM) ، بیماران به مدت 3 تا ٧ روز در واحد مونیتورینگ نوار مغزی بستری می شوند و در حین بستری ، نوار مغز بیمار به صورت مداوم برای چند روز ثبت می گردد و ضمن اینکه منشا بروز امواج با این روش قابل بررسی است ، بیمار از طریق دوربین های نصب شده در اتاق تحت نظرمی باشد ، که در صورت بروز حمله صرعی ، خود حمله نیز قابل ثبت است و همزمان پرستار آموزش دیده بلافاصله بر بالین بیمار حضور می یابد و ارزیابی علائم بالینی بیمار را انجام می دهد.

💠وی ضمن تشکر از جناب آقای دکتر نوربخش متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ بیماری های صرع و کادر درمانی بخش داخلی دو بیمارستان ، عنوان کرد : در حال حاضر در سطح کشور هم مراکز دولتی و هم غیر دولتی که ارائه دهنده چنین خدمتی برای بیماران صرعی باشند ، اندک هستند که با توجه به اینکه این مرکز ، اولین و تنها بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی کاشان است که هر دو بخش جراحی اعصاب و داخلی اعصاب در آن فعال می باشد ، راه اندازی واحد ویدیومونیتورینگ نوار مغزی که شامل یک تخت می باشد می تواند کمک قابل توجهی به بیماران اپی لپسی برای بهره گیری از درمان های مناسب تر کند.

💠شایان ذکر است کلینیک تشنج بیمارستان در روزهای شنبه صبح فعال می باشد که بیماران مبتلا به تشنج و صرع می توانند مراجعه نمایند


 



  • گروه خبری : اخبار بیمارستان
  • کد خبر : 32417
کلمات کلیدی

تصاویر

مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم